Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 19 juli 2018

Det måste ha varit tusen personer där igår.







Och nu blir det väl ett jäkla drag, tänkte jag, men inte. Jag jazzade själv på min stol medan övrig publik höll sig lugna. I alla fall vad jag kunde se. 
Jag sjöng inte ens med, jag mimade ...
Nu kanske de inte kan låtarna så som jag kan, såklart, och tänker till motsats mot mig att bio är ett utmärkt ställe att uppdatera sig på vad väninnan har haft för sig på sistone istället för att lyssna på vad de säger på bioduken.
I Sverige hade jag gett arga blicken, men det tordes jag inte här. 

Men filmen. Åh, jag älskar filmen.
Jag grät igen, men den här gången hade jag en näsduk i handväskan.
Så väldigt berörd.
Finns oceaner av igenkänning för min del.

Det var det.
Nu Flagans.
Egentligen hade jag sovmorgon till 9 idag eftersom det blev sent igår, men vaknade kvart över sju så nu har jag ätit frukost (äter egen på rummet) och har kollat allt jag kollar varje morgon (tidningar etc)
Även om jag gäspar stort så är jag redo för jobbet.
Tre pass låter som en bra idé idag också! 

Wohoo!

Inga kommentarer: