Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 16 juli 2018

Vi har hittat ett lägenhetsbyte som passar alla tre parter.

Nu ska det bara gå igenom överallt också.
Håll en tumme, det kan nog ta ett tag.
Men i så fall är tvåan i Farsta centrum min, exakt den jag vill ha!

Det var det.
Har sovit som en kråka (finns det ett sådant uttryck?)
Men nu har jag gjort i ordning allt till lägenhetsvakterna, sett till att jag själv är hel och ren och dricker min andra kopp kaffe.
Strax ska jag bestämma mig för om jag ska köra bil eller ta bussen.
Wohoo.


3 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Men Grattis🤗jag har glömt varför du flyttade från Farsta? Trevlig resa nu, flytten får du tänka på sen!

Åsa Hellberg sa...

Vet du, det har jag också nästan.
Älskade ju min förra lägenhet, men läget en bit utanför centrum och skjutningen i våningen under, var inte direkt supekul något av det.

Eva-Lotta sa...

Det minns jag nu, det var ingen rolig historia precis...