Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 9 juli 2018

En vecka kvar tills jag åker bort och skriver klart Flanagans ett.

Och idag har jag jobbat så himla bra, hurra! Flow som satan, trots att jag började dagen för sent eftersom jag ägnade förmiddagen åt skattefonder. Och så har jag skickat tillbaka den röda klänningen.
Medan fisken står i ugnen ska jag nu springa iväg och skicka böcker.

I morgon ska jag försöka göra klart deklarationen igen då, sedan jobba och visa lägenhet,
på onsdag jobba och gå på Mamma Mia 2.
På torsdag ska jag jobba och gå på två lägenhetsvisningar.
Fredag; jobba och visa lägenhet igen.
Lördag jobba städa och tvätta.
Söndag, jobba och packa.

Så sex arbetsdagar, 10 000 ord.
Det ska gå.
Håll en tumme!

1 kommentar:

Eva-Lotta sa...

Blev det inget med den finfina lägenheten? Håller fortsatt tummar!