Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 5 juli 2018

Så jag köpte en så fin klänning på rea.

På nätet, så jag var förstås inte hundra på hur den skulle fungera.


Den var superfin på mig, men hade ett problem. Dragkedjan gick inte att dra upp av mina stela armar, och det går ju inte. De sista 15 centimeterna var omöjliga.
Min tanke var att ha den på bokmässan, och då kunde jag förstås bett Simona eller någon annan att dra upp.
Men jag hade ju behövt hjälp att dra ned den också, och där sprack det. Den får åka tillbaka till England som jag köpte den från.
Hade den haft en gnutta stretch i sig hade det gått, men inte en enda liten procent.

Jaja. Jag hittar väl något annat. Tyvärr är ju garderoben full av sådant som jag ska ha när jag blir smal igen ...




3 kommentarer:

Anonym sa...

Ett snöre och ett gem kanske? Haka i och böj dig framåt så snöret ramlar ner över axeln. Dra de sista 15 cm. Använd ett stearinljus på dragkejan om den är trög så kanske det går lättare? Snygg är den o den skulle verkligen passa på dig. Lycka till.
Jag har just avslutat Sonjas andra chans äntligen. Hela serien är helt underbar. Hoppas det någon gång kommer en fortsättning så jag får veta hur det går för de fem delägarna i Paris. Ha en underbar sommar!

Annelie sa...

Ja jag vill också tipsa om snörmetoden!
https://www.frida.se/sa-far-du-upp-dragkedjan-varldens-enklaste-hack

Åsa Hellberg sa...

Tack anonym! och Annelie:
jag testade igår med säkerhetsnål och snöre men säkerhetsnålen gick sönder, kedjan är för trög för att den är oerhört smal.
Jag är rädd att förstöra den.
Det får inte vara så svårt, den här för dyr för det .)