Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 4 juli 2018

Eftersom min unge är på musikalresa, typ,

så funderar jag på vilka musikaler jag har sett som jag kommer på just nu:

I Stockholm:

Fantomen
Grease
Priscilla
Nils Karlsson Pyssling
Cabaret
My fair lady
Cats
Book of mormon
Jersey boys
Sweeney Todd

Jag såg aldrig varken Chess eller Kristina från Duvemåla.
Men jag har sett Chesskonsterten som var fantastisk.

London

Wicked
Mamma Mia
Hairspray
Les Miserable
Hamilton
Book of mormon
Show stopper
Lejonkungen

Broadway

School of rock
Groundhog day
Book of mormon
Waitress
The band´s visit

Det finns väldigt väldigt många kvar att se.
Idag ser Jonathan och Linnea Les Miserable. Kan vara den som har berört mig mest, faktiskt.
Ska bli så roligt att höra vad Jonathan tycker om den.






Inga kommentarer: