Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 29 januari 2022

Hittills idag har jag solat och ätit popcorn.

 Det är ungefär allt.

Jag behöver komma igång med städningen, rensa, men fastnar i planer för städskåpet som jag funderar att göra om till ett köksskåp och sedan flytta städet till garderoben i hallen.

Men då måste jag rensa bland ytterkläderna och det är inte lätt kan kan jag berätta, för jag har MASSOR!

Sedan har jag en tanke på att ta upp en vit stor byrå, Malm från Ikea, som står i mitt förråd, och äntligen hiva tv-bänken/skåpet som har en trasig ruta och ett skevt jul. Det blev inte alls så bra som jag hoppades, och det rymmer inte särskilt mycket. Malmbyrån slukar massor, jag hade tv:n på den i Årstadal, och tänker att jag bara behöver en till, en 80 bred. Den jag hade sålde jag men det finns säkert på Blocket. 



Fast det kommer bli en kamp för att få fram byrån i källaren. Den är 1. Svintung 2. Står längst in med massor av grejer framför och ovanpå. 

Det vare dagens fullständigt urtrista rapport från ett GRÅTT Farsta. Idag orkar jag nog inte rensa känns det som, men i morgon när det ska bli snöstorm kanske?

Bra dag så här långt. Nu ska jag dricka kaffe, tjohej. 


Inga kommentarer: