Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 26 januari 2022

I Sumpan har man Covid.

 Och jag handlade till dem igår. Inte mig emot alls, tvärtom är det bland det bästa jag vet att få hugga in och vara mamma. Jonathan ber aldrig om det om det inte är nödvändigt. Han är helt och hållet trygg med att jag finns där som uppbackning och sätter inte det alls i något system. Vuxet och fint. 

Igår fick jag hembakade "delicatobollar", som var himmelska inte minst för att de var NYGJORDA. De smälte i munnen. Jag ska göra sådana hemma någon gång. 

Idag ska jag testa funktioner på bilen som jag har läst mig till. Bland annat tänker jag ta bort systemet som "hjälper till" när jag kör. Jag upplever att det hjälper till lite för mycket. Det tar bland över ratten när jag kommer lite för nära en sidolinje och det räcker faktiskt med att det varnar. Vi får se om det är lite bättre. Annars kan man stänga av det helt. Den här bilen har så många finesser att det känns som om den skulle kunna köra själv. 

Nu kan den göra det, backa och köra framåt när föraren står utanför och tittar på, men hur det där går till har jag inte lärt mig än. Det får bli senare. Kanske är superpraktiskt om jag får en plats i garaget. JAJA. Idag ska jag åka till ett område här som har nyproducerade hyreslägenheter. 



När jag kommer hem ska jag läsa den här. En favvis.

Och så ska jag hämta mitt badsalt, som ska vara bra för eksem. 

Ledig är en himla bra grej.



Inga kommentarer: