Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 27 januari 2022

Wild and crazy.

 Jag har bokat en tid hos frissan idag halv två. Ny frissa, som jag hoppas är lite mer skyddade än den gamla. De har i alla fall mask här, har jag fattat det som.

Och blir jag smittad så blir jag ju, och det är väl bättre att få det nu istället för i New York i april när vaccinskyddet är lägre. 

Det är verkligen IRRRITERANDE att det inte var det jag hade förra veckan. Vissa följare säger att det verkligen INTE är som en vanlig förkylning, utan de har blivit rejält risiga. Det verkar slå väldigt olika. 

JAJA. Först idag måste jag handla. Just nu gillar min kropp kokta pyttesmå potatisar och de börjar ta slut. Och min ekologiska kyckling åt jag upp igår. 

Jag har också erbjudit mig (såklart) att handla åt Jonathan och Linnea, om de kommer på att något saknas. Vi får väl se om det också blir en tur till Sumpan. Inte mig emot. Linnea är mycket bättre och Jonathan är väldig hängig, sa han igår. 

Bra sak jag kom på igår är att den nya bilen är lättare att parkera än den gamla, det trodde jag inte eftersom den är så stor, men så var det. Jag hade aldrig riktig koll på hur lång Hondan var (fronten), och flera gånger hade jag decimeter till godo när jag parkerat. Här känner jag (och jag har kameror även fram för säkerhets skull).  

Idag bokade en av de två bibblor jag skulle besöka i februari av, och jag hoppas nästan att det andra gör det också eftersom de var en tvåbiblioteksdeal. Det är så himla långt och kostsamt att åka för ett besök. Det går 2 hela dagar. 

Men om de vill köra så gör jag ju det. Jag tycker att det är så roligt, det kostsamma är något jag tänker på före och efter, inte när jag är där. 

Igår inledde jag en psoriasisattack. 



5 kilo

Jag har fått hem mitt specialbadsalt, ska bada händerna då och då i det, men också sola solarium några gånger för att se om det har någon som helst effekt innan jag köper ett sollampa för flera tusen. 

Jag längtar så till mars då solen på balkongen kan hjälpa till. 

Typ så, denna LEDIGA torsdag. Typ 13 ämnen i ett enda blogginlägg. Då är man ledig. 


Inga kommentarer: