Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 5 januari 2022

Jag är med i en FB-grupp med en massa gamla flygkollegor

 och igår läste jag något och började skratta, för jag undrade om någon som INTE har jobbat ombord förstår.





Jag har annars inte mycket att säga denna dag mer än att jag inte har kommit igång än. Jag har pratat i telefon och pratat i telefon. Och handlat. Och tvättat en maskin (fast det sköter sig själv och är ingen ursäkt.) Nu ska jag i alla fall skriva ett helt nytt kapitel. Igår sorterade jag och hittade luckor som behöver fyllas, och det tog hela eftermiddagen. 

Tjohej!



Inga kommentarer: