Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 22 oktober 2022

Dag sex, ryggskott

 I morse kändes det pyttelite bättre, men nu vet i fan. Jag gjorde några övningar och det kanske jag inte borde ha gjort.

JAJA. Nu ligger jag med benen högt i soffan. 



Kollar Wahlgrens värld som jag tycker är så roligt. Jag tycker ju att hon är galet duktig, som har roddat ensammammalivet med karriär, som har slavat på småjobb i väldigt många år innan hon fick ett slags andra karriär. 

Dagen blir som den blir, här hemma. Jag är tacksam för att jag somnar om efter att jag har vaknat vid fem och behövt gå på toa, för sömn känns superviktigt när kroppen tjorvar. När jag hade min frozen shoulder kunde jag också sova, vilket var rätt unikt förstod jag när jag hängde i mina facebookgrupper. Folk satt och sov, för att det gjorde så ont att ligga. Det gjorde ont för mig också, men jag somnade ändå. 

En promenad ute är nog bra senare, igår haltade jag runt i en kilometer, och det är väl vad jag kan tänka mig att göra idag också. 

Det blir bra till sist. Jag har inte ens orkat kolla vad jag har att göra nästa vecka, det gör jag i morgon. 

Ledig lördag söndag är inte så ofta jag har, och den här helgen är jag verkligen LEDIG. Förvisso påtvingat men ändå. LEDIG HELG. Wohooo. 


4 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Så drygt ryggskott du fått. Hoppas det ger sig snart.
Pernilla har ett väldigt smittsamt skratt.

Åsa Hellberg sa...

JA, visst har hon. Skön självdistans.

Eva-Lotta sa...

Svårt att förstå alla som gnäller på henne.

Åsa Hellberg sa...

Verkligen!