Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 5 oktober 2022

Nu är det förstås varje förläggares skydlighet

 att skriva såhär om sin adepts manus, men jag väljer att tro på det hon säger.



Feedback får jag ju först på måndag. Det här var ett kort meddelande bara. Så uppskattat för man (jag ) är ju småstressad över hennes respons.  Ingen utom hon har läst. 

Jonathan påstår att jag är den minst cyniska människa han känner och så kan det nog vara. Andra skulle kalla mig godtrogen. Skit samma. När Teresa säger "Underbar läsning", då tror jag på henne. 

Idag forsätter gråtandet i Fjällbacka, för dagens research är berörande. Nu ska jag ta en paus, åka och handla i Tanumshede och sedan fortsätta jobba här hemma. Inomhus är bäst idag, eftersom det spöregnar.

Cykeln får nog stå kvar i hallen den här vistelsen. Jag vill ha den inne i lägenheten eftersom jag är så enormt rädd om den. Vad jag tyckte det var roligt att cykla i somras. Nästa år hoppas jag kunna bara här längre, samtidigt som jag ju behöver titta till lägenheten hemma. Vi får väl se hur jag får ihop det. Med tanke på mina eksem skulle jag också behöva vara borta en månad i vinter. 

Men just (alltså från nästa vecka) vill jag bara vara i Stockholm och komma igång med ljusbehandlingen på Psoriasisförbundet. 




Inga kommentarer: