Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 13 oktober 2022

Då har jag

1.  Bokat 1a service och byte av framruta eftersom jag fick ett stenskott (med spricka) i våras. Lika bra att få båda gjorda samtidigt.

2. Bokat däckbyte sista fredagen i oktober.

3. Köpt nytt träningskort på Friskis och börjar på måndag med Core, som är min favvis, det vill säga att stärka mittpartiet, samarbetet rygg och mage. 

För min del ser min kropp annorlunda ut på kvällen mot vad den gör på morgonen. Den är svullnare, magen hänger ut mer och ryggen inte heller sig lik. Byxor som passar på morgonen, sitter tajt på kvällen (även när jag äter superbra och har exakt noll gaser). Benen är också betydligt tjockare. Vaderna upp till 2 cm. 

Är det så för er också?

Vi får se om träningen får bukt med det, i alla fall lite grann. Min plan är klasser (kanske 2 per vecka, 1 core och en gympa) och styrketräning. Ska försöka hitta någon som kan instruera mig i gymmet. 

Idag har jag också fått det exakta schemat på hur min redigering kommer att se ut, och nu är det helt spikat att nästa bok går till tryck den 9e juni. Alltså antar jag att den kommer ut i början av juli. 

Fick för mig att det är fredag idag, men det är det ju inte. Bara torsdag. Ikväll ska jag på releasefest, och innan det ska jag till systemet och köpa lite cava till de två författarna. 

Imorgon kväll är det Idol och då ska Bell, artisten som Jonathan arbetar med, vara med där. 



De släpper en ny (omgjord låt, från början skriven av Daniel Adams-Rey och Oskar Linnros) låt i natt 00.00 (alla låtar släpps den tiden torsdag till fredag natt). 

Daniel Adams-Rey har ju varit schysst hela det här debutåret för Bell och bjudit upp henne på scenen när hon varit på samma festivaler och de har sjungit hennes (och Jonathans) Missförstått tillsammans. 

I morgon har också Carina nypremiär på sin show, Bergfeldt, på ettan 21.00. 

Härligt med alla höstpremiärer, om ni frågar mig!

Nu ska jag sätta igång med mina garderob- och skåprensningar, innan jag tar en promenad och lyssnar på det nya poddavsnittet av Filip o Fredrik. 

Bra dag, så här långt. 



Inga kommentarer: