Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 23 oktober 2022

Dag sju, ryggskott.

 Sådär, va. Surt, för jag trodde till min enfald att jag skulle vakna FRISK idag, men ickesanicke. 

Så jag gör väl som igår, tar det lugnt, går lite och stretchar lite när det känns bättre, och vilar däremellan.

Jag skulle på välbehövligt fotvård i morgon, men det går inte att sitta så länge, så jag har avbokat. På tisdag ska jag sola mina eksem för första gången, och det klarar jag för det tar bara några minuter. 

Just eksemet är lustigt, för kommer det på ena handen kommer det exakt likadant på den andra. Samma sak under fötterna. Där, peppar peppar, har det inte växt mer vad jag kommer åt att se, men det är väl en tidsfråga antar jag. 

På armbågarna kommer och går det, jag läste någonstans att hudförnyelsen går på fyra dagar hos den som har psoriasis, och det är ungefär så det är hos mig. Jag får bort det på armbågarna, och fyra dagar senare är det tillbaka igen. 

Sorry för klag, det är mer en anteckning om ett nuläge för min egen del. Händerna och fingrarnas ovansida exploderar just nu, känns det som, och jag vill ha koll på både det och ryggen. 







I morgon ska jag börja jobba igen och måste förstås göra det stående på något sätt. Jag kanske kan ligga också, vi får se. 

Återigen, det kunde verkligen varit värre.


Inga kommentarer: