Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 24 oktober 2022

Ryggskott dag 8

 Nu är jag så trött på det att jag skiter i att det gör ont. Just nu står jag bakom skrivbordet, utan smärtstillande och det är inte roligt men det skiter jag också i. Det är möjligt att jag behöver ta det senare, men tänker att jag idag ska ta max två doser (mot fyra i lördags), jag tog tre igår, så trappa ned tänker jag i alla fall göra. 

Igår läste jag på om Alvedon (lite äldre undersökning), och helt ofarligt är det ju inte (levern kan ta skada), och därför tänker jag att det är bra att trappa ned det till att bara använda när det är alldeles nödvändigt.

När jag hade min frozen shoulder använde jag ju värktabletter varje dag, ofta Voltaren som funkade finfint på mina smärtor – det tog i alla fall bort toppen av dem. Sedan dess är Voltaren borta som receptfri medicin, vilket väl också är en signal på att det inte är särskilt nyttigt. Jag tror att jag medicinerade mig i över att halvår varje dag. Voltaren och Alvedon. Men den smärtan var som det akuta ryggskottet och när den sitter så länge är det nödvändigt. 

När jag har druckit upp mitt kaffe ska jag gå ett varv runt huset (det tar tio minuter, typ) och sedan jobba lite med första kapitlet i min redigering så att jag kommer igång.  Framöver behöver jag redigera två kapitel om dagen, minst. Jag ska också skriva till en hel del, så att slöa och känna efter hur ont det gör är inte att tänka på. Skärpning Hellberg!

Voltarenkrämen är det många som rekommenderar, men jag tycker att den LUKTAR och då blir det bara hemskt för mig att ha den på mig. 

Strax efter 11 kommer Mathem, för att handla i butik just nu kanske inte är så begåvat. JOBBA är däremot smart! 

Där har vi det, måndag och grå förort. Många lampor tända. Bra dag ändå, så här långt.




Inga kommentarer: