Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 26 oktober 2022

Ryggskott dag 10

 Fortfarande eländiga förmiddagar, fast jag kämpar på. Inte med manus (än) idag, däremot med annat som jag också behöver göra jobbmässigt. Först stod/hängde jag bakom skrivbordet och efter dagens dos av alvedon tog jag en promenad, gick förbi bästa hamburgerstället och fick med mig en braklunch hem tack vare att de tog swish eftersom min plånbok låg hemma. 

Nu har jag legat och vilat en stund, ska göra fler rörelser på mattan , och sedan jobba lite i mitt manus.



 Igår solade jag mina stackars kroppsdelar i typ 5 sekunder, och i morgon är det omgång 2 (av totalt 25, 2-3 ggr i veckan). Jag hoppas ha klarat av det till början av januari. 

Eftersom sköterskan rekommenderade att jag går på en ny omgång kortison samtidigt, så  beställde jag en ny tub från Apoteket när jag kom hem och det levererades till dörren redan igår kväll. Man måste ju bara älska den tjänsten när det bara tar några timmar att få hem mediciner. 

Jag drömmer ju om att åka utomlands en solmånad i slutet av februari, vi får väl se om jag får till det. Hoppas verkligen det. 

Inga kommentarer: