Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 31 januari 2023

Mogan, dag 4

 Nu är jag igång med bok 3. Intro och första kapitlet är skrivet och från och med i morgon är det målsättning 2000 som gäller. Idag skrev jag kanske 1700. 

1000 på en timma, och sedan gick jag tvärs över gatan och handlade, tog rasten vid poolen eftersom det var sol, gick hem och gjorde research, skrev 700 till på balkongen, tog promenaden jag inte tog i morse, köpte varma kläder (fleecetröja och byxor för frysiga dagar på balkongen), duschade och tvättade håret eftersom jag tog ett dopp i poolen på rasten, och sedan var det dags för middag. 







Där har vi det. En bra och produktiv dag i Puerto de Mogan.

Idag har jag ätit: 

Till frukost: kokt skinka och bacon, melon och apelsin.

Till lunch: serranoskinka (mycket fläsk inser jag, vet inte om jag får det egentligen), en clementin och en apelsen.

Till middag: 

Tallrik 1 Rivna morätter, rivna rödbetor, tror någon sorts pumpa, olivolja/vinäger.

Tallrik 2 En liten bit fisk, en bit kyckling, en smakbit potatis, kapris, vitt ris, och olivolja/vinäger på riset (tycker just nu att det är svingott, har aldrig varit en större fan av varken ris eller vinäger tidigare) Hade trott att jag skulle tycka att potatis var gott, men nä, det var inget speciellt. 

Tallrik 3, olika melonsorter

Alltså, de har ALLT jag älskar på bufféerna. Nybakat bröd, pommes, säkert 30 desserter ... Jag ser hur folk fyller sina tallrikar med godsaker och där sitter jag med min TRÅKIGA mat.

MEN. 

Eksemet håller sig borta på händerna. Det som finns kvar är liksom döda rester efter det. Inget aktivt någonstans på kroppen. Jag hittade en fläck på underbenet som jag inte har sett tidigare, men den är inte heller "aktiv", jag kan inte beskriva det på något annat sätt. Aktiva eksem är liksom röda och lite irriterade. ALLTSÅ, är jag tillräckligt motiverad för att fortsätta hålla mig till kosten, med tester av nytt. Dock inte det jag har en tendens att vråläta, som socker och bröd, det törs jag inte. 



En liten fläck långt ned på yttersidan av smalbenet. 

Och bufféer är ju bra för en sådan som jag, när jag kan välja det jag kan/får äta. Jag är glad att jag valde till halpension.

Det var det, tisdag i Mogan. Tjohoo


2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Tycker ändå att din mat låter helt okej. Men du som ser allt det andra får klart en annan känsla. Skönt att du har det bra iallafall!

Åsa Hellberg sa...

Tack, ja, jag överlever verkligen!