Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 24 maj 2021

Det är väl en vanligt måndag idag?

 Jag är så vill när det gäller helger och sånt. Jag har för mig att vi har skippat annandag pingst som helgdag men i min almanacka är den ändå utmärkt. Kanske för att dagen finns med det inte är en helgdag?

Jaja. Strunt samma. Jag är igång sedan klockan sex i morse eftersom jag kände mig pigg när jag vaknade och tänkte att det var lika bra att börja jobba. Så nu har jag researchat, skickat redigerat manus och insett att jag har ett digitalt möte i morgon (wohoo) vilket ju alltid livar upp. Inte för att jag behöver bli upplivad, jag har det rätt gött i min lilla låda här i förorten, men det är ju kul att se lite kollegor och planera för utgivning – som det här mötet handlar om.  Men jag ska erkänna att om jag inte hade öppnat min kalender för att se vilken dag det är, hade jag förmodligen glömt mötet, för det var ett tag sedan det planerades och min kalender ekar ju tomt och det finns ingen anledning att ens öppna den.

Under dagen ska jag ägna mig åt att få ned en massa på tidslinjen jag behöver göra, sova ikapp lite och googla skor. 

Där har ni det. Annandag pingst, 2021.


Ps, öppnade balkongdörren för att ta en bild och hörde alla barnen på dagiset = ingen helgdag.




2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Obegripligt i min värld att en helgdag plötsligt kan bli en vanlig dag, men så är det...

Åsa Hellberg sa...

Fast vi bytte till oss 6 juni, väl?