Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 1 maj 2021

Tjohej för skickat manus,

 i morgon ska jag deklarera och städa om det finns tid över. Det är helt SJUKT hur dammig det är. Häromsistens dammsög jag några väggar för där satt det massor! Det syns ju här eftersom alla mina väggar är bruna. De här städdagarna ska jag dammsuga resten av väggarna och skura dem i badrummet. Det är vid och runt ventilerna i taket det är som värst. 

Nu är jag en tygmänniska. Mattor, kuddar, plädar, gardiner, allt sånt älskar jag. Men det är klart att det dammar, det går inte att komma ifrån. 

Nu behöver jag råd.




Det är är min tumme. Det röda området är eksem av något slag och jag blir bara inte av med det. Jag försöker hålla det mjukt av krämer för att det inte ska bli torrt, fnasigt och spricka (det är rött nu för att det är nyinsmörjt) men det går ju inte bort. Så här jag har hållit på sedan slutet av december. Kortison funkar lite men tar ju inte bort det.

Jag har ju psoriasis, just nu en pytteliten fläck på armbågen och jag tror att jag har det i ett öra (eller hörselgångseksem, men tror mer på psoriasis) så det kan ju vara det på tummen också. När jag var yngre hade jag det på armbågarna, knäna och fotknölarna men det gick bort. Det här är skvättar som jag själv har diagnostiserat, men jag kanske borde gå till en hudläkare för att få råd.

Så länge kan väl ni säga vad ni tror om min tumme!



5 kommentarer:

Robert W sa...

Jag kan inte säga nåt intelligent om din tumme, men jag kan säga: Härligt Åsa att du skickat in manuset!

Eva-Lotta sa...

Håller med Robert i allt!

Åsa Hellberg sa...

Haha, tack.

Cecilia Johansson sa...

Jag väntar på svar från något av förlagen som jag skickat in mitt manus till i början av mars. Fått ett nej, men väntar svar från fler. Hoppas på ett JA!

Kan under tiden skriva på det nuvarande.

Åsa Hellberg sa...

Heja Cecilia!!