Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 13 maj 2021

Igår läste jag på det jag hittade om kvalster.

 Det vill man ju helst inte ha, fast det förstås inte går att undvika.

Idag ska jag i alla fall lägga ut min bäddmadrass i solen på balkongen, det ska ta död på de jävlarna läste jag mig till. Och jag har dammsugit NOGA på båda sidor. Och sedan har jag beställt ett madrasskydd. Jag har haft det tidigare, men det blir så himla varmt. Men jag vill ju skydda madrassen, så då får det väl vara varmt då ... Jag har också skrubbat bort ett par små blodfläckar, från något jag har PILLAT på (fan att jag inte kan låt bli det). De gick bort, i alla hjälpligt. 




Igår blåste det rätt bra, och vinden var knappt ljummen, så min balkong var sval trots solen. Jag fick färg, som det heter. Men idag ska det blir varmt på riktigt här, sommarvarmt. 

Denna helgdagstorsdag ska jag också färga mig i solen, hade jag tänkt, men först ska jag se hur mycket jobb det är i Flanagans 3 i sista redigeringen. Jag har skrivit till ett kapitel på slutet och det hade min redaktör tydligen lite frågor på så jag kanske tar tag i det först av allt så det klart och kan ligga och guppa i huvudet medan jag går igenom resten. Jag har för mig att det här brukar vara väldigt mycket av en snabbgenomgång, hoppas att jag har rätt den här gången också. 

Annat jag har planerat idag är att göra en hårkur med Olaplex, som är en behandling för skadat hår. Mitt är väl inte lika skadat som slitet efter 10 månader utan sax, men det blir väl en bra prepp inför att slinga det i juli som jag hoppas kunna göra. Ett tag tänkte jag snagga mig men nu tänker jag istället ha det långt och uppsatt.




Typ så har jag det. Inte så dumt alls.






Inga kommentarer: