Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 2 juli 2021

Bra dag igår,

 så jag hoppas på samma skrivflyt idag. Jag organiserade om i texten, la stora stycken jag redan hade skrivit längst bak ifall jag vill använda det senare, skrev om och fyllde på. Just påfyllandet kommer jag att hålla på med i varje redigering. Det är så jag jobbar och jag har nog svårt att ändra det, tror jag. 

Men jag har sagt hela tiden att det viktiga är att sätta storyn, så får jag ägna mig åt fördjupning och karaktärsbeskrivningar i redigeringen. Jag måste få ihop historien, för den har jag svårast med den här gången inbillar jag mig.

Idag har jag tagit tag i mitt eksem och bokat tid hos en hudläkare. Det fanns inga tider förrän i september, men strunt samma, det är väl bra att ta tag i det. Jag gick massor med tips på Instagram igår, och idag har jag letat efter salvan mot svamp som jag köpte, men den här puts väck. Jag ska skaffa en ny nästa gång jag handlar om jag inte hittar den. Värt att prova, i alla fall. Även om jag skulle bota tummen med det, så har jag andra eksem, inte minst i örat, som jag behöver kolla.  Jag bokade privat för ska jag dessutom vänta på en remiss tar det ju ännu längre tid. 1200 kr (och mer om det behövs prover). Häpp. 

Senare idag tänker jag ta mig till en badstrand. Det ska bli 25 grader och sol i förorten och då passar det ju perfekt att lyssna på ett sommarprat och vifta på tårna i gräset i en och en halv timma. Mer än så tål varken min hud eller mitt sinnelag. 




soligt och fint. Fotot taget genom fönstret i balkongdörren. 

Det var det, fredag i förorten. Bra dag, så här långt.





2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Härligt med sol! Vi har regn. Trevlig helg!

Åsa Hellberg sa...

Nej, så märkligt. Jag har fått för mig att det är sol i hela landet idag. HOppas det blir bättre i morgon!