Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 19 juli 2021

Uppe halv åtta,

 har duttat med ditt och datt och nu ska jag JOBBA!

Jag fick tips på en salva för mina eksem som har ett milt svampmedel i sig, Propyless, så nu smörjer jag så fort jag har tvättat händerna. Av den anledningen vore det bättre om fötterna var drabbade för det går liksom inte att skydda en fingertopp på enda handen, och en tumme på den andra. Händerna blir ju blöta hela tiden. Men jag kör på så får vi se om den här funkar.

Annars idag och resten av veckan fortsätter jag som jag har gjort i helgen. Jag jobbar, packar och ska sola om vädret blir sådant. Hoppas. Det vore bra att grunda lite mer innan jag åker. 



Ser ju bra ut än så länge

Igår bestämdes det att man måste ha covidpass överallt på Cypern. Det är ett speciellt formulär som ska fyllas i innan man åker och som man sedan måste visa upp om man vill gå på restaurang, handla mat, alltså alla inrättningar. 

Mask slipper man vid poolen och havet, men annars ska den vara på. Störst smittspridning i Europa just nu. Förra året klarade de sig superbra men det är som att det bara inte går att komma ifrån smittan. Alla, utom Norge då, ska ha den.  Nu får Cypern skiten den här sommaren i stället. 

JAJA. Det är som det är. 

3 arbetsdagar kvar. Eventuellt 4, om jag hinner med det jag ska på eftermiddagarna i veckan. 

Tjohej, en måndag morgon när det är SVALARE hos mig. 



Inomhus har det inte varit under 26 på rätt länge. 


2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Tidigare i veckan har det varit 23 grader när jag lagt mig. Igår kom vi hem, då var det 13 grader på kvällen! Men varmt på dagen.

Åsa Hellberg sa...

Ja men vad skönt med 13. Då kan man ju vädra i alla fall! :)