Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 30 juli 2021

I natt blev jag påkörd av kungen.

 Och samtidigt välte hans bil. Silvia var förskräckt där hon satt, men allt gick bra och kungen och jag nickade mot varandra när bilen stod på alla fyra däck igen, och sedan fräste de iväg varpå jag gick och träffade ungdomar som alla satt inne (som i fängelse). De var kärleksfulla, roliga och just den här dagen var de utsläppta. Eller så var det en del av fängelset vi var i, det minns jag inte.

Idag har jag jobbat på bra, och jag kommer att nå målet. 

Från och med idag kommer jag att äta alla måltider på hotellet. Jag tycker att jag får vänta på mat på andra ställen jag har varit på  och vill ha lite mer än Ceasarsallad till lunch, så nu blir det buffé framöver. Det passar ju mig och min kosthållning bra. Igår sprack det helt och jag åt mackor istället för mat och sedan godis på det, vilket straffade sig idag med otaliga toabesök innan magen var okej igen.

Så no more shit till Åsas mage. Jag kände mig supertaskig mot mina tarmar, som ju är så snälla mot mig om jag bara gör rätt saker.

Idag är det à la carte men i morgon buffé både till lunch och middag. Jag ska gå klockan sju, och fram tills dess jobba.

Tjohej, hoppas att ni har det finfint och inte är drabbade av alla skyfall! 



Nytvättat hår, nu slipper jag det i några dagar. Hurra! I morgon flätar jag det och sedan får det vara så tills nästa tvätt. 

Inga kommentarer: