Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 16 juli 2021

Jag kom hem vid tretiden

 och somnade exakt 20.00

Vid fem vaknade jag till, låg och vred mig ett tag, och sedan somnade jag om till 9.20. 

Alltså har jag sovit ikapp de timmar jag förlorade i sömn på västkusten. Är evinnerligt tacksam för att min kropp funkar så.

Idag är jag lite seg, men helt okej och nu ska jag jobba ett par timmar. Stående, eftersom mitt skulderbland bråkar som satan. Förmodligen för att sängen på pensionatet i Fjällbacka var för alldeles för hård. Jag försöker röra den så mycket som möjligt nu, men har också tagit värktabletter. 

Av den anledningen tänker jag jobba stående så mycket som möjligt. Jag glömmer bort det men det är svinbra för man rör kroppen på ett annat sätt. När jag skriver det här gör jag till exempel tåhävningar (!), bara en sådan sak!

Dagens arbete går ut på att få kontakt med historien igen. Mitt eget tips om att alltid ha det har funkat eftersom jag har gjort research i Fjällbacka, men skrivmässigt har manuset vilat, och därför behöver jag titta tillbaka (så lite som möjligt) för att veta var jag är och var jag var. 4 dagar är mycket frånvaro för mig. 


Jag ska också få igång min kosthållning igen, den skippade jag helt när jag var bortrest, och har just ätit två ägg för att hitta tillbaka. Det går fort att tappa men också att hitta tillbaka eftersom jag vet exakt vad jag behöver äta för att kropp och knopp ska må finemang. 



Jordgubbar är bra för min kropp!




Det skulle bli molnigt här idag men så verkar det inte bli. Vi får väl se om jag pallar värmen på balkongen när jag har jobbat klart. 






Fredag. Bra dag så här långt!

Nästa fredag är jag på väg till Cypern så här dags. Iiiiiiiii


Inga kommentarer: