Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 24 juli 2021

Bra skrivdag,

 och jag nådde nästan precis målet. Nu är jag svintrött och ska sova en stund. Sedan ska jag hitta mat och solkrämer. 

Jag köpte en som nästan inte går att smörja in och en annan som var för oljig, och ryggen är en problem för krämen jag köpte till den kom inte riktigt åt. Så nya tag och nytt slöseri med pengar, men det är inget att göra, jag måste ha något som funkar. Hemma använder jag inte solkräm, men det går inte riktigt att skippa här. 



soluppgång 

Idag är jag så sugen på pommes. Jag tror att jag ska gå till restaurangen tvärs över gatan här, de har god mat. Men sedan behöver jag gå upp på affärsgatan för att hitta solkrämen. Eller så gör jag det i morgon förmiddag, med tanke på hur fullt det var på stranden idag så kanske det är en bättre idé. Det är alltid mycket folk här lördag söndag då cyprioterna är lediga.

Ska man hitta solstol lördag/söndag måste man vara där tidigt med sin handduk och det funkar lika bra för mig att ligga vid poolen och sedan gå till stranden och bada. Jag är ju ändå där så kort tid. Idag badade jag två gånger, och det kommer nog inte att bli mer i morgon. När jag kommer in i skrivrytmen kan det bli fler bad. 



Tjohooo

Sedan vill jag inte äta mackor till lunch som jag gjorde idag och till middag igår. Det funkar helt enkelt inte för min kropp (även om smaklökarna ÄLSKAR det), så i morgon ska jag ska gå till hotellet jag bodde på senast (nu bor jag på det som jag och mamma brukar bo) och se om deras poolbar är öppen, annars hitta ett annat ställe som serverar MAT. 



Bra utsikt från det här hotellet måste man ju ändå säga. Den här bilden tog jag igår, när det inte var lika packat på stranden som idag.

NU ska jag sova.



Inga kommentarer: