Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 23 juli 2021

Sveriges tröttaste människa

 har landat på Cypern, har handlat, ätit mackor, badat, packat upp och nu försöker jag förstå hur jag ska kunna ta mig ut för att äta senare. Det kommer förmodligen inte att gå. Istället tror jag att jag äter mer mackor och bananer, som jag också köpte ett gäng och lägger mig snortidigt. Jag ska ändå jobba i morgon och om jag börjar supertidigt är det bara bra.

Allt gick i alla fall som smort idag och jag hade till och med ett par gamla kompisar som jobbade på flyget och det är ju alltid kul. 

Jag laddade ned ett par filmer innan jag åkte, bland annat The shop around the corner, en gammal amerikansk film som är förlagan till You´ve got mail. Supermysig. 


Sedan lyssnade jag på Filip & Fredrik, och Kaspersen som hade Rudberg som gäst. Resan tog 3 timmar och 50 minuter. 

Längst tid när vi väl landade tog det att få väskorna, men allt annat gick smidigt och bra. Alla bar mask på flygplatsen och i bussen, det sa guiden till om, men jag har inte riktigt fattat när man ska ha det här. Jag lyssnade inte när hon gick igenom det.

I livsmedelsbutiken hade folk det, men inte alls utanför på gatan. Jag träffade en svensk i hissen som sa att han och hans sällskap var de enda med mask dagen innan när de promenerade på affärsgatan och där tror jag faktiskt att man ska ha det.

Well. Jag ska inte göra så mycket, kanske bara ta en promenad på kvällen och kommer nog att ha min mask på mig. Jag känner mig lite skyddad med den på. 
Vid poolen och på stranden behöver man inte ha det, så mycket vet jag i alla fall. 

Det var dagens rapport, jag återkommer med mer energi i morgon igen. 


Inga kommentarer: