Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 3 juli 2021

Vädret är med och styr mitt arbeta och idag är jag ledig.

 Jag funderar på att hitta till havet på något sätt för balkongen är för varm. Vi får väl se vad jag hittar på. Först måste jag TVÄTTA HÅRET.



Jag ska också göra en Olaplexbehandling, men inte innan jag åker iväg, utan senare idag. Det ska tydligen vara bra för håret och jag ska ju till frissan på torsdag, wohoo, vilket betyder att nya slingor (äntligen) och då är det ju fint att låta håret vara förberedd för det. Jag ska inte klippa så mycket, har jag tänkt. Vi får väl se vad frissan säger om slitaget. Jag kanske låter det vara längre nu, för det är så skönt att kunna sätta upp det på sommaren, och klipper kortare igen i höst. 

JAJA.

Ledig i alla fall. Två dagar i veckan och det är vädret som styr. Om det blir en sådan här sommar som vi har just nu blir det förstås annorlunda, för jag behöver jobba 5 dagar i veckan, och då får balkongen duga (vilket den ju gör, igår åkte jag ingenstans trots att det var planen. Men då jobbade jag å andra sidan). Jag behöver i snitt klämma ett kapitel per arbetsdag. Jag vet att mina böcker landar på ungefär 50 kapitel så det strävar jag mot den här gången också. Ett per dag är en bra målsättning. 

Där har ni det: Hellberg gör sig ren och tar sig en biltur.  


1 kommentar:

Eva-Lotta sa...

Får googla på vad det är för behandling. Aldrig hört.