Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 4 juli 2021

Dag 2 av ledighet.

 Ändå skrev jag raskt två sidor av något helt nytt i morse. Jag har ju en tanke om att i framtiden kanske producera mer än en bok per år, men jag vill ha ett manus innan jag ens pratar med förlaget om det. Vi får väl se om det blir mer än det jag skrev i morse. Jag kan väl ha det som jag hade Laholmsflickan, som ett eftermiddagsprojekt i så fall. Det ska kännas kul och upplyftande, inte ett dugg pressande (som det skulle göra om jag hade avtal på det.) Dessutom kan jag laborera i lugn och ro, och om jag inte skriver klart är det ingen som behöver bry sig. 

Idag var jag på stranden igen för trots att SMHI sa att det skulle bli stora moln så var det väldigt soligt och väldigt varmt också idag. 

Jag lyssnade på sommar i P1, en bra prat av den svenska forskningschefen på Pfizer som berättade om utvecklingen av coronavaccinet. Intressant. Sedan lyssnade jag på bok, Mattias Edvardssons nya, En familjetragedi.  Bra, som allt annat han skriver. 

Igår Tareq Taylor förresten, också superbra program. Han är ju så sympatisk!

Kommande vecka har jag AKTIVITETER. Frissa, biltvätt (pga fågelbajs), och så ska jag träffa en kompis. På söndag är jag med på Nyhetsmorgon, men vet inte ännu tillsammans med vem. Vi ska i alla fall prata om att debutera efter 50, så jag antar andra författare som också har gjort det som är med.

I morgon MÅSTE jag gå upp klockan 8. MÅSTE. Och klockan 9 MÅSTE jag börja jobba. MÅSTE.

Där har vi den! PLANEN!



Friidrott på tv:n, blogg i datorn och bok ur högtalaren på telefonen.  
Det är lite så jag jobbar.

Tjingeling!



Inga kommentarer: