Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 27 juli 2021

Min 4e arbetsdag

såg ut så här:

Upp kvart i åtta,

jobb till kvart i tio.

Sedan frukost och rast ute till halv ett, lunchbox med hem, jobb från 13 -16 ungefär.  

Det gick förvånansvärt bra att jobba under eftermiddagen, de tär ju annars min trögaste tid. I morse var jag trött när jag vaknade, men piggnade uppenbarligen till för allt jag skulle göra blev gjort.

Ikväll ska jag hämta hem mat, tror jag, för det bli tidigt sänggående. Jag har grejer jag måste kolla och anteckna inför i morgon, och sedan slocknar jag nog rätt snabbt. Igår tror jag att jag däckade vid halv elva.

Innan middagen igår kväll tog jag en promenad på affärsgatan, och det var rätt folktomt vid 19-tiden. Jag vet ju hur det brukar vara och det är milsvid skillnad. 

JAJA, det går verkligen ingen nöd på mig, men jag tror inte att Jonathan och Linnea hade tyckt att det var särskilt roligt att vara med (som de ju skulle varit från början).

I morgon får Jonathan sin första vaccindos, som han har har längtat! Jag också, haha. 

Typ så, en dag när jag hade en hel hotellpool för mig själv. 



Heeelt galet. Men skönt! Jag simmade och lyssnade på ett sommarprogram. Inga havsbad idag, det får bli i en annan paus. 

1 kommentar:

Åsa Hellberg sa...

Japp, det gör jag också!