Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 23 april 2022

Vaknade strax innan halv sex och det var omöjligt att somna om.

 Så nu sitter jag vid skrivbordet denna lediga dag och funderar på hur jag ska lägga upp den. 

Jag tror att jag flyttar saker in i sovrummet, så kan jag hugga tag i golven i vardagsrummet först. Jag har för mycket prylar framme, har inget bra ställe att lägga dem. I framtiden måste jag tänka bort att bo större och istället fokusera på att hitta bra förvaringslösningar här hemma. Eftersom jag nu har valt en lägenhet i Fjällbacka så har jag inte råd med större här, inte än i alla fall. 

OM jag ska har råd, måste jag skriva en bok till per år, och där är jag inte än även om jag tänker på det, typ, varje dag. Men i så fall måste jag redigera den ena och skriva den andra samtidigt, eller jobba i mellanrummen där jag nu har valt att vara ledig. Vi får väl se. Just nu tänker jag istället mer förvaring här hemma, haha. 

ALLTSÅ, för att kunna städa ordentlig måste jag flytta grejer och det ska jag göra så fort jag har druckit upp mitt kaffe. Nu är det inte alls lyhört här, men att dammsuga så här dags en lördag kanske inte är så snällt mot mina grannar. Senare idag ska jag stryka, minsann. Och bestämma mig för hur många jackor jag behöver ha med mig. Vi ska ju vara borta i en vecka. Åker tisdag förmiddag, kommer hem tisdag morgon. 

Om jag packar alla kläder idag, typ, så kan jag ägna mig åt handbagage och necessärer (alltid 2, en med  "burkar" och en med smink) i morgon och på måndag. 


The white shirt girl. 

Just nu visar rapporten inget regn i NY. Halvklart, och 13-14 grader. Skulle det bli så vore det helt perfekt, men jag tänker minsann vara beredd på alla eventualiteter ovanpå mina vita jeans och skjortor. 

Jag borde ta en promenad idag också. Och kanske en tupplur senare. Tror inte att det blir solväder här idag, så jag kanske går till solariet. Mina eksem älskar det mer än balkongen eftersom där kommer rören åt alla fläckar. På balkongen kan jag inte vifta med armarna och händerna tillräckligt för att solen ska nå allt. I en solstol på en strand är det lättare än på en trång balkong. 

Där har vi det. 

23e april – och resfebern är HÖG. 

Inga kommentarer: