Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 22 april 2022

Bra dag i Farsta

Deklaration, check.

Hämtat stolar till matbordet i Fjällbacka, check. (Saknas bara ett bord till stolarna)

Tänker att fårfällar i de här i vinter blir superfint. Nu räcker det med en tunn dyna av något slag.


Till det här bordet som kan bli 180 långt.




Lämnat tillbaka beställd matta innan jag hämtade ut den (för den skulle ludda ett tag, och bara ordet LUDD får mig att rysa av obehag). Check

Tankat. Check

Städat. Halvcheck. 

Solat. Check.

Lagat mat. Check.

Ätit popcorn. Check.

Sett klart på nya säsongen av Borgen. Check (inte lika imponerad som av de gamla avsnitten.)

Bokat en intervju i Fjällbacka den 25e maj. Check.

Försökt komma på hur sjutton logistiken till lägenheten där ska gå ihop, jag har ju inga möbler, men tror att jag måste stanna i Fjällbacka den veckan eftersom jag är ledig efter manuslämning, och se till att jag får det gjort. Ikea, montering, rubbet. 

Inte minst ska jag ju tapetsera en vägg till. Ingen Check på Fjällbacka än alltså och jag tänker inte fundera mer på det förrän jag kommer hem igen.

I helgen fortsätter jag städa, packa och på måndag ska vi covidtestas.

Iiiiiiiiiiii

Det närmar sig 60. Håll en tumme för att vi är i New York då!