Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 10 december 2018

Julbord, Lucia och sedan bio


Luciatåget var helt fantastiskt!
Det måste ha varit över 100 barn och ungdomar som sjöng. En rysare.


Stor lokal i Waterfront building. Troligtvis föräldrar i publiken också. 
Jag köpte mina tre biljetter via  DN


Men julbordet var inget att hurra för. Det här är dessertbordet. Engångsplast till desserten längst till höger (de svarta) och torra bullar som faktisk var oätbara (i mitten).
Oinspirerad julpyntning. Rent av tråkig. Personalen verkade ha rätt trist de också.
Vi var inte imponerade av någonting, faktiskt.
Så tyvärr kan jag inte rekommendera Hallwylska alls till det priset. 795 kr per person ...
Vi åt tusen gånger godare mat förra året till samma pris. Då var vi på Riksarkivet. Dit ska vi gå nästa år också, har vi bestämt.

Nu ska jag jobba och sedan gå och handla mat och stora kuvert så att jag kan skicka böcker.
Tjohej!

1 kommentar:

Eva-Lotta sa...

Så tråkigt att maten var så illa och personalen så tråkig! För det priset förväntar man sig mer...