Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 30 december 2018

Idag fyller Linnea år,

alltså var jag uppe tidigt och gjorde tårta som jag kvistade över med till Sundbyberg där hon och Jonathan bor.
Nu är jag hemma, har ätit frukost (ägg och bacon) och ska börja jobba. Jag har sovit alldeles för lite i natt så jag tror att det blir en tupplur senare, men först åtminstone tre nya sidor. Jag har tagit bort massor så det behövs typ tio nya sidor, minst.
Tre dagar kvar.
Iiiiiiiiii

Halv ett på onsdag hämtar jag Jonathan och Linnea i Sumpan, då ska de åka med mig och hämta nycklar och sedan försöka flytta två garderober.
Sedan är det bara för mig att börja flytta in det som jag tänker ta i Håndan innan målarna kommer veckan efter.
Tjohoooo!



4 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

VAd det har gått fort till din flytt! Hoppas du kommer trivas jättebra :)

Simona sa...

Gud så spännande! Och hurra för tårta! Jag menar hurra för Linnea :)

Åsa Hellberg sa...

Tack!
Tack!

Elisabet Nielsen sa...

Lycka till med flytten!