Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 19 december 2018

Jag vaknade när någon från bostadsbolaget, i min dröm,

sa att vi från och med nu skulle bo 4 personer i lägenheten jag bodde i då (inte den här och inte den kommande).
I en tvåa.
För mig en mardröm naturligtvis.

Drömmen kan ha berott på att vi pratade om julen igår och om Jonathan och Linnea ska bädda ned sig på golvet här i två nätter eller i alla fall åka hem en av dem (mitt förslag).
Det är så galet trångt, och på juldagen ska vi på bio vilket betyder att alla ska piffa, duscha och ha sig samtidigt.
Kanske smart om de sover hemma, i alla fall den natten. Det tar ju en kvart att åka med en taxi härifrån.

Jaja.
Det löser sig.
Och självklart får de stanna om de vill.
(Men jag tror att drömmen handlade om just det).

Nu jobb.
Tjohej.


1 kommentar:

Eva-Lotta sa...

Snacka om mardröm! På julen är det ofta trångt ;)