Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 22 december 2018

Jag känner mig tömd på fysisk energi,

fick en jättedipp igår.
Idag är det betydligt bättre. Humörsvis i alla fall. Jag har varit på Ikea och köpt ett par klappstolar och nu ska jag börja städa.
Igår blev det inte mycket gjort alls.

Jag tog tvärbanan till Liljeholmen, orkade bara inte gå ... handlade och tog tvärbanan hem.
Såg en film, sedan flera avsnitt av Mad Men, och resten av kvällen allt som visade på ettan.

Bättre idag som sagt, även om jag tycker att jag är för trött i kroppen med tanke på att jag INTE GÖR NÅGOT.
Well.
Inget får min kropp att bli piggare än LCHF så jag tänker återgå till den maten så fort julen är över och jag har vinkat av ungarna.
Fett, protein och bara lite kolhydrater. Jag ska följa kostdoktorns recept, det blir enklare för mig då. Jag äter stora portioner och behöver återigen lära mig vad som är lagom.
Jag längtar.
Lägg till träning på det så kommer jag att ha rosiga kinder någon gång i slutet av januari, för just nu är de grå.

Sedan ska jag köpa en våg igen. Jag slängde ut den för ett par år sedan, men behöver den som styrning ett tag framöver.
Jag älskar årsskiften och nya tag!

Det var det.
Nu ska jag plocka undan, damma och dammsuga sånt som syns. Tvätta badrumsgolv. Köksgolv tvingades jag tvätta igår eftersom jag tappade hela plåten med blomkål/olivolja på golvet.
Resten struntar jag högaktingsfullt i.
Något ska ju städfirman ha att göra i mitten av januari.

Det var det.
Bra dag så här långt.


Inga kommentarer: