Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 18 december 2018

Nu är målningen av min nya lägenhet

bokad och betald.
Wohoo.
Den lilla hallen på 1,8 kvm kommer jag att tapetsera själv. Det har jag aldrig gjort förut men är det någon gång man ska börja så är det väl med en sådan liten plutthall.
Går det bra kanske jag gör det på en vägg vid ytterdörren också. Vi får se, den lilla hallen är viktigast.

Jag kommer att ha samma färg i vardagsrummet som i sovrummet.
Kan man ha vitt i alla rum, kan man väl ha brunt också.
Den här färgen:

ihop med den här tavlan


Ihop med den här sofforna, men ett lite brunare tyg



Och någon gång kanske den här mattan

Det beror på hur jag kommer att möblera. 


Visst kommer det att bli fint?

I sovrummet kommer jag att kombinera färgen med vitt, tror jag.
Jag har ju vita byråer och jag kommer också att försöka ställa in två garderober där som nu står i en passage i vardagsrummet (om de går att ta loss, men det borde de göra). 

Det var dagens lägenhetsprat.
Nu ska jag jobba.
Wohoo.





3 kommentarer:

Simona sa...

Sjukt snyggt! Vill bli inbjuden på en fika när det är klart! Puss!

Eva-Lotta sa...

Det blir säkert jättebra!

Åsa Hellberg sa...

Eva-Lotta, tror jag också.