Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 6 december 2018

Färgen på den här julkulan


är fantastisk. Inte rosa, inte röd, fuchsia kanske?
I alla fall: det är den färgen jag vill ha på en matta tillsammans med mina bruna soffor. Skulle vara såå fint.
Den enda jag har hittat som är i närheten och som får min puls att slå lite är den här:

Den är lite mer kopparaktig men också fantastisk fin i färgen.

Jaja.
Idag har jag sovit ut på riktigt. Nästan till 11!
I natt drömde jag att min morbror Gunnar fick Augustpriset för en roman som jag har glömt namnet på nu.
Ingen i familjen hade en aning om att han skrev någon överhuvudtaget så det var en rolig överraskning, minst sagt.
Kul när man kommer ihåg roliga drömmar!

Nu redigering. 
Det har faktiskt aldrig varit roligare. Kanske för att jag fick feedback muntligt, övergripande och utan att behöva följa påpekanden i manus.
Det är första gången vi har gjort på det sättet och det funkar bra så här långt. Dessutom är det verkligen svinkul att jobba med det här manuset.
Hurra!





Inga kommentarer: