Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 11 december 2018

Mitt mejlprogram, Outlook,

fungerade inte på hela dagen igår, men jag har ju gmail så det funkar ändå att se mejlen även om jag föredrar att se dem i Outlook.
Anyhow. Idag har jag pysslat med det hela morgonen.

Problemet var en varning som jag fick igår morse om ett intrångsförsök och om det verkade inte vara jag själv som hade förorsakat det (i London fick jag flera varningar men då var det jag själv), alltså bytte jag lösenord och skärpte tillgängligheten.

Det i sin tur, visade det sig efter TVÅ TIMMAR idag, orsaka att Outlook inte hade tillgång längre till mitt konto.
EN  LITEN RUTA SKULLE KLICKAS I!
Det var allt.

Då hade jag avslutat kontot, lagt in nytt lösenord två gånger.
Nu funkar det och mina tusentals lästa mejl är på väg tillbaka in i Outlook igen.
Puh!

Nu jobb, sedan eventuellt Ikea.
Tisdag, äntligen bra dag så här långt.




2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Outlock skippade jag för länge sen. Kör gmail rakt av nu.

Åsa Hellberg sa...

Bra tänkt!