Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 7 december 2018

En kompis till mig piffar hemma,

och jag LÄNGTAR tills det är dags för mig i nya lägenheten.
Jag försöker få besked om målning. Och om de kan ta på sig att måla rubbet.
Hoppas!

Idag är en mörk dag i Stocholm, knappt ljust ute. Jag har tänt all julbelysning inne och på balkongen.
Å andra sidan tycker jag ju att det är mysigt, så jag klagar verkligen inte.

Fredag och jag ska jobba, hurra, fortfarande lika roligt. Kan jag klara 20-25 sidor framöver vore toppen för de kommer partier som tar längre tid och som behöver ändras eller helt skrivas om och de dagarna kanske jag inte kan jobba lika många sidor.
Vi får se.
Än så länge går allt enligt plan.
Fast roligare!

Hurra!


PS, om ni inte följer mig på Insta och Facebook:
Just nu kan man vinna en bok som jag kan signera till faster Agda om ni vill.
Man måste bara bidra med ett litet julrim så att jag fattar vilken bok (AV MINA!) ni rimmar om.
Okej?
Här under eller FB eller Insta.


2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Ojdå, då bar mitt rim inte så bra😂😂😂

Åsa Hellberg sa...

Haha, på det igen!!