Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 20 december 2018

Den här lampan från Artwood gör mig knäsvag. 160 cm i diameter.


Första gången jag såg den var på NK  men sedan hade ju hotellet i Sälen, Bügelhof, likadana. Hela hotellet var fyllt av möbler och lampor från Artwood.
Här NK igen, idag.

Jag var i stan och handlade julklappar snabbt, men så fort de "stora" var klara tog jag Håndan hem igen. 
I morgon ska jag ta min Dramaten och promenera till Liljeholmen och fixa resten. Eller kanske på lördag, vi får se.
Jag är ju ledig idag, så nu ska jag kolla några avsnitt av Mad Men, och sedan kanske tupplura lite.

Bra torsdag, så här långt!

4 kommentarer:

Simona sa...

Jag var inne på deras hemsida och kollade, det finns enstor och en mindre, men har du sett hur mycket de väger? Tror inte jag skulle våga ha dem i taket. En gång var jag med om att en tak-krok gav vika och en ljuskrona rasade.

Åsa Hellberg sa...

Haha, ja, det vore ju inte roligt.

Anna Christina sa...

Mycket fin. En julklapp till dej från dej. Kör på det!

Åsa Hellberg sa...

Tack. Jag har redan köpt en julklapp till mig, en tavla! :)