Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 19 december 2018

Projekt flytt inlett


  • Flyttfirma, check.
  • Städning, check.
  • El, check.
  • Tv, telefon, bredband, check. (Galet bra, tydligen får jag GRATIS hjälp med installation av allt eftersom jag har de abonnemangen jag har. En serviceperson kommer hem till nya lägenheten två dagar efter att jag har flyttat in och fixar till allt för mig. Hurra!)
  • Anmält flytt skatteverket.
  • Återstår: eftersändning post.
  • Återstår: meddela adressändring till Elle och Fjällbackabladet som är de enda tidningarna jag prenumererar på.
Kan ni se något mer som jag behöver ändra?
Just det, mina agenturer. Jag har ju några numera.
Och Forum, förstås.
Det mesta annat går ju automatiskt.

Det var det.
Nu ska jag fortsätta jobba.
I morgon är jag ledig och ska köpa julklappar!


2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Du börjar få rutin på det där👍🏼

Åsa Hellberg sa...

Ja, verkligen!