Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 12 december 2018

Jobbat, lämnat tillbaka

min trasiga kontorsstol till Ikea
(alla pengar tillbaka, 10 års garanti) och köpt 3 korgstolar (hemleverans mellan 17 och 21, 199:-) slängt skräp,
plockat upp böcker,
ätit mackor eftersom jag blev så jäkla sugen (trots att jag får ont i leder och säkert kommer att bubbla i magen)
och nu ligger jag i soffan och pustar.

Bra och effektiv dag.

I morgons ska jag jobba såklart, men också ta tag i flytten.
Det är ju en hel del man måste ändra och jag ska också beställa flyttfirma och städning.
Målarfirman har fortfarande inte hörts av, men jag flyttar den 15e så får vi hoppas att de kan innan det.
Jag måste ha besked innan nyår, för annars måste jag ju boka någon annan som gör det åt mig.

Här är min nya matstol. När den har gjort sitt inne blir det perfekt på balkongen.

Byholma 

Jag tänker mer rustik stil ett tag. En maffig lampa, stora gröna växter. Träfärg. 
Tror det blir fint, vi får väl se om jag har räknat rätt på måtten på lägenheten. Låt oss hoppas det ...



Inga kommentarer: