Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 5 december 2018

Onsdag, jag är ledig,

och det enda arbetsrelaterade jag planerar att ägna mig åt är att skicka böcker som jag har lovat.
Därefter måste jag handla. Och köpa ett par amaryllisar att ställa i fönstret.

Vad jag vet nu är jag också ledig på söndag och sedan 23, 24 och 25e. Resterande dagar måste jag jobba om jag ska hinna till sista december.
Men det är så ofantligt roligt att redigera Flanagans att jag inte ser att det ska vara några problem, egentligen.

Men idag behöver jag bara vara lat, packa upp, tvätta, och handla då som sagt.
Fin onsdag, känns det som så här långt i alla fall.

1 kommentar:

Eva-Lotta sa...

Hoppas resten av onsdagen fortsätter lika fint!