Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 16 december 2018

Det är många år sedan jag byggde ett hus inne i mitt huvud.

Jag minns fortfarande exakt hur det såg (ser ) ut.
Just nu kollar jag massor med hus som inspiration, men ett sådant som jag har i huvudet har jag inte hittat.
Inte heller det från Spanien som jag hittade på till Ett oväntat besök.
Gyllentofta dyker däremot upp ibland. Men så är själva bostadshuset rätt vanligt, om än stort och herrgårdsaktigt.

Huset i Spanien skulle jag själv vilja ha. Det kan ligga lite varsom.
När jag blir väldigt rik kan jag bygga det.
Så länge planerar jag min 2a i Farsta. Det går bra det med.
Jag gillar ju att ha mina drömmar och fantasier.

Nu jobb, efter att ha sovit halva dagen och slöat ett par timmar.
20 sidor är målet idag också, denna 3e advent.
Tjohej.

1 kommentar:

Eva-Lotta sa...

Att drömma är livsviktigt!