Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 4 december 2018

Solen går inte upp här förrän strax innan 9.

Men jag ska väl ändå försöka komma iväg halv.

Jag hade gärna åkt redan nu men vill helst att det ska vara ljusare. Det är en hel del skog nedåt nu och jag föredrar att se ...

Härliga föreläsningar igår.
Två helt olika, eftersom publiken satt olika.
Så märkligt ändå.
Den i Sälen blev mer lågmäld och den i Malung livlig och energifylld.

Ingen snö här i alla fall.
Det snöade rejält i Sälen igår, och på fjället var det så himla fint!
Men nedanför fjället, i byn, tjockt slask.
Tack och lov hade de saltat på vägen till Malung eftersom det var mörkt när jag körde.

Jag känner ju inte Håndans reaktion på halka än, jag sladdade lite där jag kom åt i snön utanför hotellet men att häva en snösladd i fart på en väg är ju en helt annan sak.
Fårdan kände jag ju så väl att det var som att köra go-cart.

Annars håller alla fördelarna med Håndan i sig, inte minst att jag sitter så skönt och slipper ont i skulderbladet.
Jag ÄLSKAR min nya bil! Jag kan prata i telefon, lyssna på ljudböcker och höja och sänka värmen.

När jag kommer hem idag ska jag bara slöa och kanske pilla lite med julgrejer. Jag satte upp balkongbelysningen innan jag åkte, men jag har ju tomtar och en gran som ska upp också.

Sedan måste jag fundera på vilket datum jag ska flytta. Jag hoppas få ett svar från målarfirman snart för det mesta beror ju på när de kan måla.
Min superduperfina tapet har kommit och den vill jag ju också ha upp innan flytten.

Det var det.
Hoppas att ni får en fin dag!



3 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Kör försiktigt!

Åsa Hellberg sa...

Tack!

Anita sa...

Mamma och pappa var supernöjda md Malungsföreläsningen :-)

"Nu vet vi ALLT!" sa mamma
som älskar dina böcker