Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 28 november 2022

Alltså, det här:

Klicka här


En mer avancerad variant av Paleo. Jag började gråta när jag läste, jag vet inte varför det berör mig så, kanske för att det ger mig hopp? 

Och av något jag känner igen. 

Jag läkte mina "springa på toa med smärtor och diarré" när jag började äta LCHF, och det här är inte så långt ifrån men man utesluter flera saker än i LCHF, bland annat ägg och mjölkprodukter som jag ju äter idag. (Det kan man lägga till senare igen om man tål det = inte får nya hudproblem.) 

Men resten har jag uteslutit så många gånger tidigare att det inte känns som några problem för mig. Allt kan jag fixa utom KAFFE. Men står också på en annan sajt att det är omdiskuterat, att det till och med kan vara bra att dricka, så jag låter det vara, men resten ska jag ta till mig av. 

I morgon ska jag åka och handla de grönsaker och rovor man får äta och försöka hitta kryddor, för min älskade pepparmix verkar få stryka på foten så länge.

Jag har skickat efter en bok med recept som inspiration. Jag tror att frukosten kan bli svårast att hitta alternativ till, för utan ägg och havreknäcke är jag ju lite lost. 

Det kan vara så, när det gäller gråten jag berättade om, att när jag hittar något som ligger i MINA händer, något jag eventuellt själv kan påverka, så gör det mig lättad.

Jag skulle ÄLSKA om kosten kan göra att jag kan hålla min sjukdom i schack. Bota den går inte, men hålla undan den, kanske?

Inte vet jag, men jag vet att jag måste göra allt jag kan. Det kräver förstås uppoffringar, men om jag jämför dem med att ha sådana problem med händerna och fötterna är valet inte så svårt. 



Inga kommentarer: