Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 5 november 2022

Ryggskott dag 20

 Har handlat, tjohej, har tvättat håret, tjohej, köpt mössor (3 st  + en halsduk på Ica), tjohej. Eftersom jag nu har bytt däck, får det gärna också bli kallare. Idag regnar det, så det blir inte ens en promenad för min del. 

Men däremot blir det jobb, om jag så måste ligga ned och jobba i eftermiddag. Jag har tagit en muskelavslappnande, som jag hoppas hjälper om en stund, för helst vill jag förstås inte ligga. Det kan inte vara bra att göra det så mycket som jag har gjort de senaste tre veckorna.

Till lunch idag blev det färdiglagat igen. En vitlöksgrej. Och jag kände en gnutta doft/smak från vitlöken så det var ett bra köp. Jag siktade på starka smaker den här gången och får väl se när jag blir sugen på att LAGA mat själv igen. Snart hoppas jag, för då vet jag åtminstone vad jag får i mig. Men när smaklökarna vägrar, känns det som om det inte spelar någon roll. 

JAJA.

Lördag och jag ska gå igenom siffror innan jag gör något annat. Stående. Det blir finemang, det. 

Senare idag ska jag se The split. Hela säsong 3 finns nu på Svtplay. SÅ bra!

3 veckor till advent. Älskar den här årstiden. Igår bokade jag en resa till Canarias i mars, men den var väldigt dyr och jag tror att jag ska boka av. Nu var inte priset det som fällde avgörande utan mer världsläget. Det är så osäkert just nu. Jag kanske tar en restresa om det går då, vi får se hur jag gör. Men den här ska jag avboka nu i alla fall.

Jag har just fått en bokning i Fjällbacka den 13e april, när jag ska föreläsa för SPF veckan efter påsk när jag ändå planerat att åka dit, så då stannar jag minst en vecka, kanske mer, vi får se hur det blir. 

Men jag ska ju dit till bibblan i februari också, i bara några dagar. Har jag tur är det snö. Det är så vackert!


Just nu längtar jag dit, till min lilla lägenhet. Så glad att jag skaffade den och att jag har något att längta till. 


1 kommentar:

Eva-Lotta sa...

Då hoppas jag att du får komma till Fjällbacka snart!