Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 1 november 2022

Corona dag 4a, Ryggskott dag 16

 Coronan är pepparpeppar bättre, ingen alls frossa idag och jag tog alvdon först typ halv tio, och då hade det gått 12 timmar sedan sista dosen. Gick upp strax innan sex, det var ingen idé att ligga kvar. Så jag tog en dusch, hängde ut sängkläder, och sedan bäddade jag rent. Så skönt att ha det gjort, jag tycker att man känner sig lite friskare bara av bara det.

Idag satte jag på mig mask och gick ut och slängde sopor, men mötte tack och lov ingen. Jag ska göra en ny coronatest när jag är mer redo att lämna lägenheten, men det är jag inte än, jag är trött och känner mig hängig och behöver inte gå någonstans förrän nästa vecka. Så skönt. Om tillfrisknandet håller i sig kan jag nog ligga och jobba i morgon.

För ryggen är inte ett dugg bättre, och blir det ju inte så länge jag ligger så mycket. Men jag tar tag nästa vecka, jag behöver nog träffa någon som kan "göra något". 

Idag beställde jag trosor som passar hos naprapaten. Jag känner mig alltid så naken där, de ska vrida och vända på hela kroppen, och de vanliga trosorna jag har litar jag inte på skyddar mina privata delar som jag vill. De nya jag köpte från Ellos går ned på benen, som mamelucker. Perfekt ju!



Jag ser på fjärde säsongen av The Queen, som jag slarvsåg och missade massor av eftersom jag tror att jag är en tusenkonstnär. Nu orkar jag bara göra en sak i taget, och datorn är för det mesta bortlagd. 

Typ så, i Farsta denna tisdag. Förhållandevis bra dag, så här långt. 



2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Så skönt att du börjar må bättre!

Åsa Hellberg sa...

Ja, verkligen! Tack!