Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 21 november 2022

Egentligen skulle jag ha

 lämnat bilen i eftermiddag och dessutom solat, men jag har avbokat båda. 

Solen är viktigare än bilen, men om det lugnar sig i morgon kan jag ta mig dit med Tvärbanan (då tar man tunnelbanan till Gullmarsplan och därifrån Tvärbanan mot Sickla) så slipper jag ta ut bilen när det är som allra värst. 



Man hinner inte riktigt med att ploga, och då är det ju en hjälp att vi som kan stannar hemma.



Här ligger sommarmöblerna kvar ... Kolla toppen av trädet, så coolt hur snön klamrar sig fast i toppen av det.

Det är inte bara vägarna, för de kan nog vara helt okej från Farsta i morgon, men det är parkering där som kan vara stökigt så länge snön ligger kvar. Tvärbanan blir superduper. 


Alltså blir det en dag hemma, hurra, jag ska ta en promenad och gympa på golvet, och JOBBA! De närmaste timmarna stående (kanske två-tre). Det funkar finfint när man kommer in i det, tycker jag. 

Typ sådär, en novemberlördag veckan innan första advent!

1 kommentar:

Eva-Lotta sa...

Lördag? Hos mig är det måndag idag. Vi har fått en dryg decimeter snö nu, så jag får låta bli bilen. Har bara sommardäck. Vi har badat idag, det var första gången i snö.
Ha en fin kväll!