Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 12 november 2022

Inga fel på de här ögonen, inte.

 För det första så ser jag väldigt bra, men det vet jag ju. Det är på nära håll det krånglar. På långt behöver jag inte glasögon om jag inte vill eftersom synfelet är så litet numera, men det är något som känns konstigt utan. Solglasögon som inte är slipade tycker jag försämrar ögonen och jag behöver ju solglas när jag kör bil.

Men jag ska kontakta en ny optiker i samma kedja, för den i Haninge var ju usel och inte ens i närheten med sina mätningar. Jag ska få provsvaret i brevlådan och ta med mig det till nästa optiker. Eftersom jag har betalat 12 000 för mina 6 par kan jag inte reklamera dem innan jag har nya glasögon för jag behöver ju dem jag använder framför datorn och i bilen (trots att de inte funkar riktigt som de ska).

Nu ska jag jobba och sedan åka till Älvsjömässan (det är mat och bakmässa, typ) och träffa Jonathan, och Linnea som ska framträda på en av scenerna där. Ska bli urmysigt!

I morgon förmiddag ska jag räkna moms (det tar ett par timmar) innan jag åker till Katrineholm vid 12-tiden, typ. På måndag ska jag göra min redovisning och det vore bra om det bara är att lägga in siffrorna då.

Helen och jag körde pep-talk om träning igår. Hon är mycket mer vältränad än jag, men sackar också ibland men nu ska vi börja träna styrka. Det ser jag så mycket fram emot. Ryggen är, peppar peppar, bättre idag än igår, så det går i alla fall åt rätt håll tack och lov! I morgon är det fyra veckor sedan det small. Coronan går också åt rätt håll. Smittfri har jag ju varit säkert en vecka, men jag låter fortfarande och är liksom lite täppt. Men huvudsaken är ju att det går åt rätt håll.

På måndag, efter momsen, ska jag sola händer och fötter, och sedan vaccinera mig mot influensan. 

Typ så, en supervarm morgon i Farsta. Helt galet. 14 grader tidigt i morse.



Sol OCH varmt. 
 




Inga kommentarer: