Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 18 november 2022

En tur och retur till Kalmar

 var en fin utflykt. Hemresan hade jag dessutom sällskap i bilen, så det kändes som om den resan gick supersnabbt. 

Kvällen igår var på Kalmars vackra teater. Salongen var full och vi hade en härlig kväll. 4 författare utöver mig: Pascal Engman, Katarina Widholm, Johanna Mo och Patrick Ekwall och den som med excellens höll i trådarna var Mattias Lühr, välkänd sportjournalist, numera på Barometern. 




Jag bytte skor efteråt. De här gör sig bäst på en scen. 


Efteråt åt vi middag och traskade hem till hotellet, Hilma, i den bistra, för det var det verkligen, novemberkvällen. Jag hade satt på mig dunkappan och vinterskor, och det behövdes. 

I morgon kommer vintern, sägs det. Det kom liiiiite snöblandat på vägen hem idag, men så fort det landade försvann det. 

Jag åkte förbi Ica när jag kom hem, men tydligen har Ica i Farsta bestämt sig för att de inte kan sälja ekologisk kyckling för ingen köper det. Well. Jag äter helst inget annat och det blir ännu ett skäl till att inte handla just där. Jag gick därifrån rätt tomhänt. 

Vi får se hur mycket snö det har kommit i morgon bitti, jag kanske hinner till min stora Ica Maxi innan snön kommer. Skönt att det är lördag i alla. Snökaos mitt i veckan är sällan roligt i min stad.

Typ så, en fredag när det är säsongspremiär av favoriten På Spåret .

Tjohoo.

Inga kommentarer: